Art - Kreativno


POTICANJE KREATIVNOSTI KOD DJECE

"Svako dijete je umjetnik. Problem je to ostati kad odrasteš."
                                                                      Pablo Picasso

U današnje vrijeme brzih promjena, jedna od vještina koja će djetetu biti najpotrebnija je prilagodba na te brtze promjene, brzo traženje rješenja i jako samopouzdanje. Razvojem i poticanjem dječje kreativnosti u tome ćemo mu pomoći.
Kreativne osobe možemo opisati kao orginalne, inicijativne, energične, fleksibilne, imaju smisao za humor...

Dijete je prepuno potencijala i mogućnosti, a mi ga utrpavamo u kutije brzine, urednosti i štednje. Vrlo brzo dijete počinje gubiti iskonsku inicijativu i orginalnost i postaje prosječno i šablonizirano. Zadatak odraslih trebao bi biti tek pokazivanje tehnike, pomoć i usmjeravanje na detalje.

Za kreativno mišljenje i ponašanje potrebno je i imati pouzdanja u vlastita prosuđivanja i hrabrosti za zalaganje za vlastite ideje. Stoga djecu trebamo poučavati i kritičnom prosuđivanju, a ne preuzimanju tuđih ideja. S druge strane, rad se sve više odvija timski pa je potrebno učiti djecu suradnji i rješavanju konflikata.
Aktivnosti za poticanje dječje kreativnosti:
  1. SLOBODNO STVARANJE - dijete je potrebno okružiti sredstvima likovnim materijalima, instrumentima, glazbom. Isprva im pokazazati tehnike, a potom ih prepustiti slobodnoj igri i stvaranju. Djetetu je potrebna praksa kao i u drugim vještinama. U ovo područje spadaju i igre građenja - bilo konstruktivnim materijalima (leggo kocke, drvene kocke) bilo ambalažoom.
  • likovno - u svim tehnikama i njihovim kombinacijama
  • glazbeno - pjevanje, plesanje, sviranje
  • građenje
  • jezično i brojčano- stvaranje pjesama, priča, igranje rimom
  1. STVRANJE PO ZADATKU - kad dijete usvoji tehniku, mogu mu se zadati zadaci otvorenog tipa. Premda smo im zadali zadatak, cilj bi trebao biti proces stvaranja, a ne rezultat.
  2. SIMBOLIČKE IGRE - dijete od 3-4 godine počinje stvarati svoje svjetove u kojima rješava odnose, usavršava vještine potrebne u svakodnevnici i ugrađuje svoja znanja kroz igru. Praćenjem njegove igre dobiti ćemo dublji uvid u dječje želje, strahove i razmišljanja.
  3. REPRODUKCIJE DJELA (likovnih, glazbenih, predmeta...) - dijete uvježbava različita rješenja u stvaranju, uči o povijesti stvaranja, dobiva širu perspaktivu.
Kreativnost se može iskazati na različitim područjima:
  • intelektualnom
  • umjetničkom - ples, glazba, likovno
  • motoričkom
Idealno bi bilo da odrasli djetetu bude dobar primjer, što dakle i od njega zahtjeva učenje i ponovno pronalaženje svoje orginalnosti.


Odličan blog s kreativnim idejama:


http://montessorihomes.blogspot.com/

I još jedan:

http://www.howwemontessori.com/how-we-montessori/


Identifying and researching minerals

Nema komentara:

Objavi komentar