POTICANJE KREATIVNOSTI KOD DJECE
"Svako dijete je umjetnik. Problem je to ostati kad odrasteš."
Pablo Picasso
U današnje vrijeme brzih promjena, jedna od vještina koja će djetetu biti najpotrebnija je prilagodba na te brtze promjene, brzo traženje rješenja i jako samopouzdanje. Razvojem i poticanjem dječje kreativnosti u tome ćemo mu pomoći.
Kreativne osobe možemo opisati kao orginalne, inicijativne, energične, fleksibilne, imaju smisao za humor...
Dijete je prepuno potencijala i mogućnosti, a mi ga utrpavamo u kutije brzine, urednosti i štednje. Vrlo brzo dijete počinje gubiti iskonsku inicijativu i orginalnost i postaje prosječno i šablonizirano. Zadatak odraslih trebao bi biti tek pokazivanje tehnike, pomoć i usmjeravanje na detalje.
Za kreativno mišljenje i ponašanje potrebno je i imati pouzdanja u vlastita prosuđivanja i hrabrosti za zalaganje za vlastite ideje. Stoga djecu trebamo poučavati i kritičnom prosuđivanju, a ne preuzimanju tuđih ideja. S druge strane, rad se sve više odvija timski pa je potrebno učiti djecu suradnji i rješavanju konflikata.
Aktivnosti za poticanje dječje kreativnosti:
- SLOBODNO STVARANJE - dijete je potrebno okružiti sredstvima likovnim materijalima, instrumentima, glazbom. Isprva im pokazazati tehnike, a potom ih prepustiti slobodnoj igri i stvaranju. Djetetu je potrebna praksa kao i u drugim vještinama. U ovo područje spadaju i igre građenja - bilo konstruktivnim materijalima (leggo kocke, drvene kocke) bilo ambalažoom.
- likovno - u svim tehnikama i njihovim kombinacijama
- glazbeno - pjevanje, plesanje, sviranje
- građenje
- jezično i brojčano- stvaranje pjesama, priča, igranje rimom
- STVRANJE PO ZADATKU - kad dijete usvoji tehniku, mogu mu se zadati zadaci otvorenog tipa. Premda smo im zadali zadatak, cilj bi trebao biti proces stvaranja, a ne rezultat.
- SIMBOLIČKE IGRE - dijete od 3-4 godine počinje stvarati svoje svjetove u kojima rješava odnose, usavršava vještine potrebne u svakodnevnici i ugrađuje svoja znanja kroz igru. Praćenjem njegove igre dobiti ćemo dublji uvid u dječje želje, strahove i razmišljanja.
- REPRODUKCIJE DJELA (likovnih, glazbenih, predmeta...) - dijete uvježbava različita rješenja u stvaranju, uči o povijesti stvaranja, dobiva širu perspaktivu.
- intelektualnom
- umjetničkom - ples, glazba, likovno
- motoričkom
Odličan blog s kreativnim idejama:
http://montessorihomes.blogspot.com/
http://www.howwemontessori.com/how-we-montessori/
Nema komentara:
Objavi komentar